Sunday, December 30, 2012

Wedding Nawal dengan Aijad Pahmy dan #chanteks di Hari Natal

Nah kauu sepemalas pemalas papau kadang-kadang ada rajinnya,manusia kan ada kelebihan dan kekurangan.gitu intro entri aku rasa nak mintak penampo hahaha.

Ada 5 gambo chip amik masa kat sana.sebenarnya 2 je sebab lagi 3 semua gambo sama tapi belum ready.bertuah sangat laki aku T_T

Agenda sebelum hari kejadian kemain wassap dengan chantek cakap aku gerak awal.puii sangat tau haha.seperti yang dijanjikan pukul 10 pagi yang aku gembar gemburkan nak gerak tu sebenarnya baru bangun tido.salahkan chip sebab dia balik keje pukul 3 pagi lepastu kena tunggu dia bangun sampai dengan aku aku sekali tertido.wassap tot cakap pukul 10.30 baru bangun haha tot mengada rumah sekangkang kera kat shah alam nak ajak saing kononnya sebab malu sekali tengok dia yang tinggal aku sampai tengok dia tengah makan dah benci tau.

Bertolak dari k.pilah pukul 11 pagi dengan hati girang sambil nyanyi lagu selamat perantin baru tapi bukan untuk nawal tapi untuk diri sendiri sebab haritu genap 7 bulan jadi isteri comel chip.agaknya sebab chip terharu aku nyanyi lagu tu dengan lunak sekali,sampai rnr ulu bendul dia berhenti beli kopok leko,cucuk2,jambu,air mineral buat seprais.sweet ke kau rasa?tak pon sebab sebenarnya dia lapar belom sarap.

Sampai seremban singgah pulak giant sebab hadiah nawal belum wrap nasib ada kedai yang boleh buat walau dia caj melampau macam rasa nak tonyoh topi santa yang dia pakai tu kat muka dia.lepastu chip cakap nak hadiah seprais lagi tak?aku layankan jelah rupa dia belikan air cool blog haha menangis tak tengok dia punya seprais?dengan riak dan takabbur chip tanya kat budak cool blog tu air apa yang paling mahal sekali kat sini?budak tu jawab choc lava ke ape benda tah sambil terkebil kebil dalam hati ntah2 tengah menyumpah.chip mintak less sugar tapi sekali dapat manis berdentum.kan betul aku cakap budak tu saja nak kenakan chip.aku agak jelaa.on the way keluar giant ada orang jual yang asam gula2 jeruk sotong segala tu ala yang timbang ko amik berapa banyak tu.berhenti lagi kat situ,chip nak beli sotong plak.nasib kat wassap sk cakap dia blom mandi,nasrah cakap laki dia tengah tido lagi takde la aku cuak datang paling lambat.ok penat cerita pasal singgah giant.

Nasib trafik ok tak jam so sampai shah alam dalam pukul 2 ptg,tu pon start dari keluar tol batu 3 dah guna gps.aku nama je selalu pegi shah alam tapi tak boleh percaya.sampai kat oasis 9,terus nebes gila.first time pegi wedding blogger pastu jumpa chanteks gila tak nebes?yang dah penah datang masa aku kawen tu takdela nebes sangat dah,yang lain tu alalala debor mak tau!

Sampai dewan masa tu tengah pack gila,nampak tot,hudau,yaya,sk,makla n acik.tapi sebab ramai,pegi cari table kosong makan dulu pastu baru jumpa tiom2 laga pipi montok masing2.kenapa semua comel sangat ni?kenapa?geram betol tau.ke #chanteks dah jadi #chomels aku je yang tak tau?

Masa makan pak yem bagi speech sumpah kelakar sampai pakcik yang satu table dengan aku tengah makan sup nak tersedak hahaha.lepas makan jumpa balik chantek,jumpa fieda jumpa cilot.tapi lupa nak amik gambo,eksaited sangat kononnya.masa naik stage amik gambo dengan pengantin skema sangat weh sume amik gambo macam tengah menyanyi lagu negaraku.yang freestyle kat kamera op je.tunggu lah nanti bila dah siap nawal upload.

Tapi kan yang tak sempat nak jumpa mak rah dengan bot.bot datang awal lepastu dia ada hal kendian dia datang balik sume dah balik,sian bot.mak rah pon lambat bape minit je dari kitorang,alaa tak dapat nak jumpa nasrah binti yang tau hihihi.dari shah alam pergi alabama eh alamanda.kali ni baru betol2 punya selebret annibersary,takdela aku nak tunjuk perasan senyap2 macam kat rnr ulu bendul dengan giant.cari parking kat mall masa public holiday memang menguji skill sabar dan menahan diri dari memaki kalau ada kereta yang curi parking yang kita dah tulis alip lam lam ha.geram tahu?nasib nak pegi makan nandos takdela rasa nak marah sangat.

Berjalan time dah 8 bulan ni memang asik kena cari toilet selang 10-15 minit.tapi tahan jela sebab malas dalam toilet ramai sangat orang kena que macam nak beli tiket bas balik raya.lepasni pakai pampers huggies dry lah kalau pegi jalan.

Amboi macam panjang nau je aku taip ni.chip dah 2,3 kali tanya aku wassap dengan sapa:jap lagi dia tanya lagi main game ape tu?padahal banyak kali dah cakap update blog,saje buat tak dengo la tu.oklah bye nak tido.oh sebelum tu nak wish untuk nawal.

Nawal,selamat pengantin baru.aku suka tengok ko happy macam skang.aku doakan rumahtangga ko dengan aijad pahmy kekal sampai akhir hayat.thanks sebab jadi kawan aku n tempat aku mengadu sebelum kawen.sayang ko sangat2,cepat2 ada baby nanti anak kita sebaya boleh buat keje sekolah sama2 haha tiba sangat.love u mak wang!

Hausla taip panjang2,nak gi minum air sirap.

Published with Blogger-droid v2.0.8

6 comments:

  1. kemainn kau rajen taip pepanjang. nanti anak kau mesti pandai buat karangan dapat A+ dalam SPM
    Jeles tau main laga² pipi ngan chanteks!

    ReplyDelete
  2. Kiz

    Haa jgn maen2 aku sekali hapdet sampai jem2 keyboard hp sebab konon idea mencurah padahal merapu lebih hahaha

    ReplyDelete
  3. oiii.. gelak2 aku baca entry ni tau! detail sgt sampai point beli sotong, aku belum mandi, suami nasrah tido lagi sume ko cite. hahaha

    #chomel sgt kau ni!

    ReplyDelete
  4. tot.. kitorg mmg dah tukar nama from #chanteks to #chomel.. kalau diukur dgn pengembangan drastik, aku la ketua nya.. gituu ..

    ReplyDelete
  5. sk

    haha aku tak reti nak buat summary,cite macam bercakap aku tau la.ampunn tercerita ko blom mandi lagi hahaha

    the zaila

    kalau ye pon dah tukar #chomel janganla panggil papau jadi tot mak la oii kahkah!

    ReplyDelete
  6. sk, pau.. eksited nk jadi ketua.. sampai silap sebut nama.. kahhh!!!

    ReplyDelete